صدا در اندروید؛ چگونه فایل صوتی در اندروید استودیو اضافه و پخش کنیم؟

ایجاد فایل صوتی در اندروید استودیو - صدا در اندروید استودیو - فایل Raw در اندروید استودیو | آموزش برنامه نویسی اندروید

اضافه کردن فایل صوتی در اندروید استودیو چگونه است و چگونه می توان در هنگام شروع اجرای اپلیکیشن، صدا در اندروید پخش شود؟ پوشه خام یا فایل Raw  چیست و چه کاربردی در این قسمت از آموزش برنامه نویسی اندروید دارد؟ چطوری می توانیم با کلیک روی دکمه Start فایل صوتی در اندروید اجرا شود و با کلیک روی دکمه Stop اجرا متوقف شود؟ اگر جواب این سوالات را می خواهید با ما همراه باشید.

اضافه کردن فایل صوتی در اندروید استودیو (Add Audio Android Studio) کار ساده ای است زیرا قابلیت های دیگری را نیز به آن اضافه می کند. در این پست می خواهیم به صورت مرحله به مرحله به شما نحوه پخش موسیقی هنگام شروع برنامه را یاد دهیم.

ولی قبل از اینکه بخواهید یک فایل صوتی در اندروید اضافه کنید، ابتدا باید بلد باشید که چطوری یک پوشه یا پرونده خام (Raw Folder) در اندروید استودیو ایجاد کنید! بلدید یا نه! اگر بلد نیستید نگران نباشید اول به مراحل ایجاد یک پوشه خام (فایل Raw) می پردازیم بعدا سراغ اضافه کردن فایل صوتی در اندروید می رویم. 

1- نحوه ایجاد پوشه Raw در اندروید استودیو :

پوشه خام در اندروید برای نگه داشتن فایل های صوتی mp3 یا ogg و همچنین فایل های ویدیویی استفاده می شود. پوشه خام در پوشه res ایجاد می شود: main / res / raw. بنابراین ما فایل Raw  را به سادگی در پوشه Res ایجاد خواهیم کرد:

مراحل نحوه ایجاد فایل Raw در اندروید استودیو : 

  • مرحله 1: پوشه اپلیکیشن خود را در اندروید استودیو باز کنید و پوشه res را انتخاب کنید. در اندروید استودیو گزینه دیگری برای افزودن پوشه Raw برخلاف پوشه Assets وجود ندارد.
  • مرحله 2: با کلیک راست بر روی پوشه res ، گزینه New> Directory را انتخاب کنید، سپس اندروید استودیو کادر محاوره ای را باز می کند و از شما می خواهد که نامی برای فایل  Raw را وارد کنید.

  • مرحله 3: نام پوشه را «Raw» بنویسید و روی OK کلیک کنید. پوشه res را باز کنید و پوشه Raw خود را در زیر آن پیدا خواهید کرد.

  • مرحله 4: خب با انجام دادن این مراحل توانستید یک پوشه Raw را در پروژه خود ایجاد کنید.
  • مرحله بعدی: نحوه افزودن و پخش فایل صوتی در پوشه Raw است.

2- افزودن فایل صوتی در اندروید استودیو به صورت مرحله به مرحله :

  • مرحله 1: اندروید استودیو را همراه با پروژه ای که می خواهید در آن فایل صوتی اضافه کنید باز کنید.
  • مرحله 2: یک پوشه خام (raw folder) ایجاد کنید.
  • مرحله 3: فایل صوتی در اندروید استودیوی خود را را به پوشه خام اضافه کنید با Copy و Paste براحتی می توانید اینکار را انجام دهید.

  • مرحله 4: در تصویری که می بینید ما فایلی بنام “ring.mp3” اضافه را به پوشه Raw کردیم. خب حالا فایل Java را از اکتیویتی هایی مورد نظر را باز کنید، در اینجا ما فایل صوتی در اندروید استودیو را در MainActivity اضافه کردیم.
  • مرحله 5: این کد را به MainActivity اضافه کنید :
MediaPlayer ring= MediaPlayer.create(MainActivity.this,R.raw.ring);
ring.start();
  • مرحله ششم: اکنون برنامه را اجرا کنید. هنگامی که برنامه شروع می شود، موسیقی مورد نظر شما هم پخش می شود. کار تمام شد.

 

 


 

در این قسمت از مقاللات آموزشی الکامکو موضوعی اضافه تر از موضوع مقاله را می خواهیم به شما یاید بدهیم.

خب حالا که اضافه کردن صدا در اندروید را در هنگام اجرای برنامه یاد گرفتید، حالا می خواهیم یک موضوع جذابتر را یاد بدهیم. مطمنا خیلی از این یادگیری  خوشتان خواهد آمد. در این بخش نحوه شروع صدا بر روی دکمه کلیک با استفاده از پوشه خام یا همان فایل Raw در اندروید استودیو (Android Studio) را یاد خواهید گرفت.  یعنی وقتی روی دکمه ای کلیک کردید فایل صوتی که در برنامه خود ساختید شروع به پلی کند.

در این ابتدا از یک Imageview و دو دکمه استفاده می کنیم که با کلیک بر روی دکمه start ، صدا در اندروید شنیده می شود و هنگامی که روی دکمه Stop کلیک می کنید ، صدا در اندروید متوقف می شود. در این پروژه من از یک فایل صوتی بنام dog.mp3 به عنوان صدا استفاده می کنم، می توانید از هر فایل صوتی که دوست دارید و مرتبط با برنامه شماست استفاده کنید.

بنابراین برای اضافه کردن فایل صوتی در اندروید استودیو در برنامه خود، باید فایلی به نام raw در پوشه res ایجاد کنید و فایل صوتی را با پسوند آن (Dog.mp3 یا هر پسوند دیگری) در داخل این پوشه اضافه کنید. پوشه را مطابق شکل زیر ایجاد کنید.

بنابراین پس از افزودن فایل صوتی به پوشه Raw ، یک فایل صوتی در فایل کلاس خود ایجاد کنید. یک پخش کننده رسانه یا همان مدیا پلیر (Media Player) و صدا را به مدیا پلیر مثل این اضافه کنید:

MediaPlayer player=MediaPlayer.create(MainActivity.this,R.raw.dog);

عملیات شروع صدا را از طریق رویداد کلیک روی دکمه Start انجام داده و عملیات توقف را روی رویداد کلیک دکمه Stop مثل کد زیر انجام دهید:

button1.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {  
   
            @Override  
            public void onClick(View v) {  
                player=MediaPlayer.create(MainActivity.this,R.raw.dog);  
   
           player.start();  
   
            }  
        });  
        button2.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {  
            @Override  
            public void onClick(View v) {  
                player.pause();  
   
            }  
   
    });

پروژه را به این شکل ایجاد کنید:

یک فایل XML ایجاد کنید و این را بنویسید:

در این مورد ، من از Textview و دو دکمه استفاده کرده ام. نمای تصویر در طرح نسبی. با کلیک بر روی دکمه Start ، صدا شروع می شود و هنگامی که روی دکمه Stop کلیک می کنید ، صدا متوقف می شود.

<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"  
    xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"  
    android:layout_width="match_parent"  
    android:layout_height="match_parent"  
    android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin"  
    android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin"  
    android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin"  
    android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin"  
    tools:context=".MainActivity"  
        android:background="#566780">  
   
    <TextView  
        android:layout_width="wrap_content"  
        android:layout_height="wrap_content"  
        android:text="SoundComesonImageClick"  
        android:layout_centerHorizontal="true"  
        android:textStyle="bold"  
            android:textSize="20dp"/>  
   
    <ImageView  
            android:layout_height="wrap_content"  
            android:layout_width="wrap_content"  
            android:background="@drawable/images"  
            android:layout_centerHorizontal="true"  
            android:layout_centerInParent="true"  
            android:id="@+id/imageview">  
   
            </ImageView>  
   
    <Button  
            android:id="@+id/button1"  
            android:layout_height="wrap_content"  
            android:layout_width="100dp"  
            android:layout_alignParentBottom="true"  
            android:text="Start"  
            android:layout_marginLeft="50dp"  
            />  
    <Button  
            android:id="@+id/button2"  
            android:layout_height="wrap_content"  
            android:layout_width="100dp"  
            android:layout_alignParentBottom="true"  
            android:layout_marginLeft="200dp"  
            android:text="Stop"  
            >  
    </Button>  
</RelativeLayout>

در یک فایل کلاس جاوا ، یک مدیا پلیر و صدا را به پخش کننده رسانه اضافه خواهید کرد. در رویداد کلیک بر روی دکمه Start ، صدا شروع می شود و روی دکمه Stop رویداد کلیک کنید صدا متوقف می شود.

یک فایل جاوا ایجاد کنید و این را بنویسید:

package com.addmusic;  
import android.media.MediaPlayer;  
import android.os.Bundle;  
import android.app.Activity;  
import android.view.Menu;  
import android.view.View;  
import android.widget.Button;  
import android.widget.ImageView;  
   
public class MainActivity extends Activity {  
    MediaPlayer player;  
    @Override  
    protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {  
        super.onCreate(savedInstanceState);  
        setContentView(R.layout.activity_main);  
        ImageView imageview=(ImageView)findViewById(R.id.imageview);  
        Button button1=(Button)findViewById(R.id.button1);  
        Button button2=(Button)findViewById(R.id.button2);  
       button1.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {  
            @Override  
            public void onClick(View v) {  
                player=MediaPlayer.create(MainActivity.this,R.raw.dog);  
   
           player.start();  
   
            }  
        });  
        button2.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {  
            @Override  
            public void onClick(View v) {  
                player.pause();  
   
            }  
   
    });  
   
    }  
   
}

فایل menifest.xml اندروید:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>  
<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"  
    package="com.addmusic"  
    android:versionCode="1"  
    android:versionName="1.0" >  
   
    <uses-sdk  
        android:minSdkVersion="7"  
        android:targetSdkVersion="16" />  
   
    <application  
        android:allowBackup="true"  
        android:icon="@drawable/ic_launcher"  
        android:label="@string/app_name"  
        android:theme="@style/AppTheme" >  
        <activity  
            android:name="com.addmusic.MainActivity"  
            android:label="@string/app_name" >  
            <intent-filter>  
                <action android:name="android.intent.action.MAIN" />  
   
                <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />  
            </intent-filter>  
        </activity>  
    </application>  
   
</manifest>

نتیجه کار:

جدیدترین دوره ها
آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید دیجی کالا Digikala - سورس دیجی کالا php - الکامکو
دوره آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید فیلیمو - خرید اشتراک فیلیمو - خرید اشتراک فیلم - برنامه فیلیمو برای اندروید - ساخت اپلیکیشن فیلم و سریال - ساخت برنامه فیلیمو | مرجع آموزش برنامه نویسی اندروید الکامکو
آموزش طراحی رابط کاربری (طراحی UI اندروید) و آموزش طراحی تجربه کاربری (طراحی UX اندروید) - آموزش برنامه نویسی اندروید الکامکو
مشاهده همه دوره های آموزش برنامه نویسی اندروید الکامکو
{ آموزشگاه آنلاین الکامکو }

مرجع آموزش برنامه نویسی اندروید
طراحی اپلیکیشن موبایل
طراحی سایت

کار با صدا در اندروید برای شما آسان است؟ با این آموزش متوجه شدید که چگونه فایل صوتی در اندروید استودیو را اضافه و پخش کنید؟ در صورتی که سوال و  یا نظری در این رابطه دارید خوشحال می شویم زیر همین پست با ما درمیان بگذارید.

اشتراک گذاری این صفحه در شبکه های اجتماعی:

سوالات و نظرات خود را در این بخش مطرح کنید

avatar
فهرست