نقشه راه برنامهنویسی اندروید به شما کمک میکند تا یک مسیر مرتب و ساختارمند برای یادگیری و توسعه برنامههای اندروید، سیستم عامل موبایل گوگل، داشته باشید. این نقشه راه یادگیری برنامه نویسی اندروید یک شروع برای شما به دنیای قدرتمند و پولساز است و به مرور زمان میتوانید به مهارتهای پیشرفتهتری نیز دست پیدا کنید.
نقشه راه برنامه نویسی اندروید
برنامهنویسی اندروید یک فرآیند گام به گام است که شامل مراحل مختلفی میشود. در زیر، یک نقشه راه ساده برای شروع به برنامهنویسی اندروید آورده شده است:
۱- اولین مرحله در نقشه برنامه نویسی اندروید مشخص کردن هدف از یادگیری برنامهنویسی اندروید است:
هدف یادگیری برنامهنویسی اندروید میتواند متفاوت باشد. برخی از افراد به دنبال ایجاد برنامههای کاربردی موبایل برای خود یا کسبوکار خود هستند. برخی دیگر به دنبال توسعه حرفهای خود به عنوان یک توسعهدهنده اندروید هستند. و برخی دیگر به سادگی به دنبال یادگیری مهارت جدیدی هستند.
دلایل یادگیری برنامهنویسی اندروید
در اینجا چند دلیل برای یادگیری برنامهنویسی اندروید آورده شده است:
- برای ایجاد برنامههای کاربردی موبایل
اگر میخواهید برنامههای کاربردی موبایل برای خود یا کسبوکار خود ایجاد کنید، یادگیری برنامهنویسی اندروید یک مهارت ضروری است. اندروید یک سیستم عامل محبوب موبایل است که توسط میلیونها نفر در سراسر جهان استفاده میشود. یادگیری برنامهنویسی اندروید به شما امکان میدهد برنامههایی ایجاد کنید که برای طیف وسیعی از کاربران قابل دسترس باشند.
- برای توسعه حرفهای خود
توسعهدهندگان اندروید در سراسر جهان مورد تقاضا هستند. یادگیری برنامهنویسی اندروید میتواند به شما کمک کند شغلی در زمینه توسعه نرمافزار پیدا کنید. همچنین میتوانید به عنوان یک توسعهدهنده آزاد کار کنید و برنامههای خود را برای فروش در فروشگاههای برنامه ارائه دهید.
- برای یادگیری مهارت جدیدی
برنامهنویسی اندروید یک مهارت چالشبرانگیز و پاداشدهنده است. یادگیری برنامهنویسی اندروید میتواند به شما کمک کند مهارتهای حل مسئله، منطق و خلاقیت خود را بهبود بخشید. همچنین میتواند به شما کمک کند درک بهتری از فناوری داشته باشید.
۲- دومین مرحله در نقشه برنامه نویسی اندروید آشنایی با زبان های برنامه نویسی اندروید جاوا و کاتلین است:
برای برنامهنویسی اندروید، زبانهای برنامهنویسی Java و Kotlin برای ساخت اپلیکیشن های اندرویدی مورد استفاده قرار میگیرند. برای شروع، میتوانید با یکی از این دو زبان آشنا شوید و مفاهیم پایه آن را یاد بگیرید.
۱. زبان برنامه نویسی جاوا (Java):
Java یکی از زبانهای برنامهنویسی معروف است و به طور گسترده در توسعه نرمافزارها و وبسایتها مورد استفاده قرار میگیرد. این زبان از زبانهای سنتی برنامهنویسی است و بسیاری از توسعهدهندگان با آن آشنایی دارند. در اندروید، Java به عنوان زبان اصلی مورد استفاده بوده و همچنان پشتیبانی میشود.
-
- نمونه کد Java در اندروید:
public class MainActivity extends AppCompatActivity {
@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_main);
}
}
۲. زبان برنامه نویسی کاتلین (Kotlin):
Kotlin یک زبان برنامهنویسی جدید است که توسط شرکت JetBrains توسعه یافته است. این زبان بهطور رسمی توسط گوگل به عنوان زبان اصلی برنامهنویسی اندروید اعلام شده است. Kotlin به عنوان یک زبان مدرن و انعطافپذیر شناخته میشود و میتواند به صورت همزمان با Java در یک پروژه استفاده شود.
-
- نمونه کد Kotlin در اندروید:
class MainActivity : AppCompatActivity() {
override fun onCreate(savedInstanceState: Bundle?) {
super.onCreate(savedInstanceState)
setContentView(R.layout.activity_main)
}
}
- اگر تازه کار هستید، جاوا یک گزینه بهتر است. جاوا یک زبان برنامه نویسی قدیمی و تثبیت شده است که منابع آموزشی و پشتیبانی زیادی دارد.
- اگر به دنبال یک زبان برنامه نویسی مدرن و کارآمد هستید، کاتلین یک گزینه بهتر است. کاتلین یک زبان برنامه نویسی جدیدتر است که ویژگی های جدیدی را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند برنامه های بهتری ایجاد کنید.
- اگر به دنبال یک زبان برنامه نویسی که به شما امکان دهد برنامه های چند پلتفرمی ایجاد کنید، جاوا یک گزینه بهتر است. جاوا از چارچوب های توسعه برنامه های چند پلتفرمی مانند React Native و Flutter پشتیبانی می کند.
۳- سومین مرحله در نقشه برنامه نویسی اندروید آشنایی با محیط برنامه نویسی اندروید استودیو (android Studio) است:
اندروید استودیو (Android Studio) یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) است که برای توسعه برنامههای اندروید استفاده میشود. این IDE توسط گوگل توسعه داده شده و به عنوان محیط اصلی برای برنامهنویسان اندروید به شدت توصیه میشود. پس باید اقدام به نصب اندروید استودیو کنید تا بتوانید با زبانهای برنامه نویسی جاوا یا کاتلین کار کنید. در زیر به برخی از ویژگیها و عناصر مهم Android Studio اشاره خواهیم کرد:
- پروژهها و ماژولها:
- Android Studio به شما امکان ایجاد پروژههای اندروید و مدیریت ماژولها و کتابخانهها را میدهد.
- پیکربندی XML:
- دارای ویرایشگر XML با قابلیتهای غنی برای طراحی و تنظیمات رابط کاربری اندروید.
- ویرایشگر کد:
- ویرایشگر کد Android Studio از ویژگیهایی مانند تشخیص خطاها، تکمیل خودکار کد، پیشنمایش تصاویر و غیره پشتیبانی میکند.
- شبیهساز اندروید (Emulator):
- محیط شبیهساز (Emulator) مخصوص Android Studio به شما این امکان را میدهد تا برنامههای خود را در یک دستگاه مجازی اجرا و تست کنید.
- تست و اشکالزدایی:
- ابزارهای تست یکپارچه با Android Studio به شما این امکان را میدهند که واحدهای تست و تستهای یکپارچه را اجرا و اشکالزدایی کنید.
- پشتیبانی از زبان Kotlin:
- Android Studio به طور کامل از زبان Kotlin برای توسعه برنامههای اندروید پشتیبانی میکند و به شما این امکان را میدهد که به صورت همزمان با Java و Kotlin کد بنویسید.
- پشتیبانی از Gradle:
- Android Studio از سیستم مدیریت و ساخت پروژه Gradle استفاده میکند که به شما امکان مدیریت وابستگیها و ساخت پروژه را میدهد.
- سیستم طراحی خودکار (Layout Editor):
- این ابزار به شما این امکان را میدهد که به صورت گرافیکی و ویژوال رابط کاربری اپلیکیشنهای اندروید خود را طراحی کنید.
- پشتیبانی از Jetpack:
- Jetpack یک مجموعه از کتابخانهها و ابزارهای مهم برای تسریع فرآیند توسعه اندروید است که توسط گوگل ارائه شده است. Android Studio به طور کامل این کتابخانهها و ابزارها را پشتیبانی میکند.
- پشتیبانی از تکنولوژیهای جدید:
- Android Studio به روزرسانیهای مداومی دارد و از تکنولوژیهای جدید اندروید پشتیبانی میکند.
Android Studio را میتوانید از وبسایت رسمی اندروید یا از مخازن JetBrains دانلود کنید و روی سیستم عامل شما نصب کنید.
نمای کلی اندروید استودیو برای یادگیری برنامهنویسی اندروید:
- یک پروژه جدید ایجاد کنید
- کدها و طرحهای خود را در آن بریزید
- پروژه را ذخیره کنید
- برنامه را روی AVD شبیهساز یا در یک دستگاه واقعی اجرا کنید.
البته شایانذکر است که خود یادگیری کار با اندروید استودیو در نقشه راه یادگیری اندروید خیلی کار دارد و باید هرکدام از مباحث بالا بهصورت تخصصی بحث شود.
۴- چهارمین مرحله در نقشه برنامه نویسی اندروید آشنایی با اجزاء اصلی اندروید است:
اندروید از اجزاء مختلفی تشکیل شده است که هرکدام وظایف مشخصی در ایجاد و مدیریت رابط کاربری (UI) و عملکرد برنامه دارند. در زیر به برخی از اجزاء اصلی اندروید اشاره شده است:
- Activity:
- Activity یکی از اصلیترین اجزاء اندروید است و هر Activity به یک صفحه نمایش (UI) اختصاص دارد. وقتی کاربر با اپلیکیشن شما تعامل دارد، یک یا چند Activity نمایش داده میشود.
- Fragment:
- Fragment یک قسمت کوچکتر از یک Activity است که به صورت جداگانه مدیریت میشود. از Fragmentها برای تجزیه و تحلیل صفحات بزرگ به قسمتهای کوچکتر استفاده میشود.
- Intent:
- Intent یک ساختار داده است که برای ارسال اطلاعات بین اجزاء اندروید مورد استفاده قرار میگیرد. این اطلاعات میتوانند برای انتقال از یک Activity به Activity دیگر یا از یک سرویس به یک Activity باشند.
- Service:
- Service یک اجزاء است که در پس زمینه اجرا میشود و بدون نیاز به تعامل مستقیم با کاربر، وظایف مختلفی را انجام میدهد. برای اجرای فعالیتهای زمانبندی شده یا عملیاتهای پشت پرده مانند دانلود فایلها معمولاً از سرویسها استفاده میشود.
- Broadcast Receiver:
- Broadcast Receiver به اطلاعاتی که توسط سیستم یا برنامههای دیگر به صورت پخش شده است گوش میدهد. برای پاسخ به رویدادها مانند دریافت تماس یا اتصال به شبکه از این اجزا استفاده میشود.
- Content Provider:
- Content Provider اطلاعات محتوایی مانند دادههای دیتابیس، فایلها یا تصاویر را به سایر برنامهها ارائه میدهد. این اجزاء برای به اشتراک گذاری دادهها بین برنامهها استفاده میشوند.
- View:
- View اجزاء مربوط به رابط کاربری (UI) هستند و وظیفه نمایش اطلاعات و دریافت ورودی از کاربر را دارند. این اجزاء شامل ویجتها (Widgets) مانند دکمهها، متنها، تصاویر و غیره هستند.
- Layout Manager:
- Layout Manager اجزاء بصری مانند نماها و ویجتها را در یک طرح (Layout) مدیریت میکند. این اجزاء برای تعیین چگونگی نمایش و چیدمان اجزاء بصری در صفحه نمایش استفاده میشوند.
- Resource Manager :
- Resource Manager مدیریت منابع مختلف برنامه مانند تصاویر، رشتهها، ابعاد و رنگها را بر عهده دارد و به برنامه امکان میدهد تا به راحتی از این منابع در طراحی و اجرای برنامه استفاده کند.
این اجزاء به تدریج با هم ترکیب میشوند تا یک برنامه اندروید کامل و عملیاتی ایجاد شود.
۵- پنجمین مرحله در نقشه برنامه نویسی اندروید طراحی UI است:
XML Layouts در اندروید یکی از اصلیترین روشها برای تعریف و طراحی ویوها (Views) و صفحات رابط کاربری (UI) در اپلیکیشنهای اندروید است. این XML Layouts به توسعهدهندگان امکان میدهند تا طراحی رابط کاربری را به صورت دیداری و ساختاری تعریف کرده و در کد جاوا (Java) یا کاتلین (Kotlin) از آن استفاده کنند.
در ادامه چند نکته مهم درباره استفاده از XML Layouts در اندروید آورده شده است:
- فایلهای XML Layout:
- res/layout: این دایرکتوری برای ذخیره فایلهای XML Layout در پروژه شما استفاده میشود. هر فایل XML Layout معمولاً یک ویو یا گروهی از ویوها را توصیف میکند.
- تگهای XML:
- در فایلهای XML Layout، تگهای مختلفی مانند
<LinearLayout>، <RelativeLayout>، <TextView>
و غیره برای تعریف ویوها و لایههای مختلف موجود هستند.
- در فایلهای XML Layout، تگهای مختلفی مانند
- انواع Layouts:
- برخی از انواع معروف Layout در اندروید عبارتند از:
- LinearLayout: مرتبسازی ویوها به صورت خطی در یک جهت (عمودی یا افقی).
- RelativeLayout: قابلیت تعیین موقعیت ویوها نسبت به یکدیگر یا والدین خود.
- ConstraintLayout: قابلیت اعمال قوانین (constraints) برای موقعیت گذاری ویوها.
- FrameLayout: قابلیت افزودن ویوها به صورت لایه به لایه (layer by layer).
- و …
- برخی از انواع معروف Layout در اندروید عبارتند از:
- پارامترهای Layout:
- در تگهای Layout میتوانید پارامترهای مختلفی مانند
layout_width
،layout_height
، وlayout_gravity
را تنظیم کنید تا ابعاد و موقعیت ویوها را کنترل کنید.
- در تگهای Layout میتوانید پارامترهای مختلفی مانند
- رابط کاربری (UI) بصورت دیداری:
- از آنجا که XML Layouts به صورت متنی تعریف میشوند، توسعهدهندگان قادر به مشاهده و تغییرات در رابط کاربری بصورت دیداری (WYSIWYG – What You See Is What You Get) هستند، که این امکان را فراهم میکند تا تغییرات طراحی را بدون نیاز به اجرای برنامه بررسی کنند.
- Data Binding:
- میتوانید با استفاده از Data Binding، اطلاعات را به صورت دینامیک به XML Layouts متصل کنید تا مقادیر مختلف را در طراحی UI خود نمایش دهید.
مثال ابتدایی یک فایل XML Layout:
<!– res/layout/activity_main.xml –>
<LinearLayout
xmlns:android=”http://schemas.android.com/apk/res/android”
android:layout_width=”match_parent”
android:layout_height=”match_parent”
android:orientation=”vertical”>
در اینجا یک LinearLayout عمودی با یک TextView و یک Button تعریف شده است.
<TextView
android:layout_width=”wrap_content”
android:layout_height=”wrap_content”
android:text=”Hello, Android!” />
<Button
android:layout_width=”wrap_content”
android:layout_height=”wrap_content”
android:text=”Click Me” />
</LinearLayout>
در اینجا یک LinearLayout عمودی با یک TextView و یک Button تعریف شده است.
۶- ششمین مرحله در نقشه راه یادگیری برنامه نویسی اندروید مدیریت منابع است:
منابع (Resources) در اندروید مجموعهای از فایلها و دادهها هستند که توسط اپلیکیشن شما برای نمایش متن، تصاویر، صداها، طرحهای XML و سایر منابع استفاده میشوند. مدیریت منابع به شما کمک میکند تا اپلیکیشن خود را بهتر سازماندهی کرده و به راحتی برای موارد مختلفی از جمله چند زبانه، حالتهای مختلف نمایش (layout) و دیگر نیازمندیها سفارشیسازی شود.
۷- هفتمین مرحله در نقشه راه یادگیری برنامه نویسی اندروید: ساخت و انتشار اپلیکیشن برای تست:
در این مرحله استفاده از ابزارهای آزمون و تست برای اطمینان از عملکرد صحیح اپلیکیشن بکار گرفته می شوند.
۸- هشتمین مرحله در نقشه راه یادگیری برنامه نویسی اندروید: استفاده از SQLite یا Room برای ذخیره و مدیریت دادهها در دیتابیس اندروید:
در اندروید، برای ذخیره و مدیریت دادهها در دیتابیس، معمولاً از SQLite یا Room استفاده میشود. در زیر توضیحات کلی درباره هر دو روش آورده شده است:
۱. SQLite:
SQLite یک دیتابیس رابطهای تخفیفیافته است که به صورت پیشفرض در اندروید قرار دارد. برای استفاده از SQLite در اندروید، میتوانید از کلاس SQLiteOpenHelper
و SQLiteDatabase
استفاده کنید. این روش مناسب برنامههای کوچک و ساده است.
مراحل استفاده از SQLite:
- ساخت یک Helper Class:
- این کلاس مسئول ساخت و ارتقاء دیتابیس است.
- تعریف Model Class:
- یک کلاس برای نمایش دادههایی که میخواهید در دیتابیس ذخیره کنید.
- اجرای عملیات CRUD (Create, Read, Update, Delete):
- استفاده از SQL Query برای افزودن، دریافت، بهروزرسانی و حذف دادهها.
۲. Room:
Room یک کتابخانهای از Android Architecture Components است که بر پایه SQLite ایجاد شده و سهلالوصولتر و قابل استفادهتر است. این کتابخانه از ویژگیهایی مانند کوئریهای خودکار، Type Converters و LiveData برای افزایش کارایی و تسهیل استفاده استفاده میکند.
مراحل استفاده از Room:
- تعریف Entity:
- یک کلاس برای نمایش جدول دیتابیس.
- ساخت DAO (Data Access Object):
- این کلاس متدهایی برای انجام عملیات CRUD در دیتابیس ارائه میدهد.
- ساخت Database:
- تعریف یک کلاس که از
RoomDatabase
ارثبری کند و شامل تمام DAOهای مورد نیاز باشد.
- تعریف یک کلاس که از
- استفاده از ViewModel:
- ایجاد یک ViewModel برای جلوگیری از اتصال مستقیم بین UI و دیتابیس.
مزایا Room نسبت به SQLite:
- کار با Room سادهتر است و به افراد تازه وارد هم امکان استفاده را میدهد.
- استفاده از LiveData برای اطلاعرسانی به UI در مورد تغییرات در دیتابیس.
- Queryهای خودکار که از جزئیات مدیریت دیتابیس برخوردارند.
نکته مهم:
- برای دیتابیسهای بزرگتر یا پیچیدهتر، معمولاً از Room به عنوان یک راه حل بهتر معرفی میشود. اما برای پروژههای کوچک و ساده، SQLite همچنان یک گزینه معقول است.
۹- نهمین مرحله در نقشه راه یادگیری برنامه نویسی اندروید: آشنایی با API و ارتباط با سرور:
API (Application Programming Interface) یک رابط برنامهنویسی است که به برنامهها امکان ارتباط با یکدیگر و ارسال درخواستها و دریافت پاسخها را فراهم میکند. در برنامهنویسی اندروید، ارتباط با سرور به کمک API ها بسیار متداول است، به ویژه برای دریافت دادهها از یک سرور.
ارتباط با سرور در برنامهنویسی اندروید:
- استفاده از HTTP Client:
- برای ارسال درخواستهای HTTP مانند GET، POST، PUT و DELETE، از کتابخانههایی مانند Retrofit یا Volley استفاده میشود. این کتابخانهها امکان تعیین آدرس سرور، ارسال پارامترها، و دریافت پاسخ را فراهم میکنند.
- Retrofit:
- Retrofit یک کتابخانه HTTP Client بر پایه جاوا است که توسط Square توسعه داده شده است. این کتابخانه از جاوا به طور مستقیم پشتیبانی میشود و از ابزارهایی مانند Gson برای تبدیل دادههای JSON به شیء استفاده میکند.
- Volley:
- Volley نیز یک کتابخانه HTTP Client است که توسط Google ارائه شده است. این کتابخانه بهطور اصلی برای ارتباط با سرور از طریق پروتکل HTTP و همچنین برای درخواستهای ناهمگام و همزمان طراحی شده است.
- مدیریت پاسخها:
- پس از ارسال درخواست به سرور، برنامه باید پاسخ را به درستی مدیریت کند. این شامل تجزیه و تحلیل دادههای دریافتی (مثل JSON یا XML) و انجام عملیات مورد نیاز برای نمایش داده به کاربر است.
- استفاده از AsyncTasks یا Threads:
- ارتباط با سرور یک عملیات زمانبر است که نباید در رشته اصلی (Main Thread) انجام شود تا از ایجاد lag در UI جلوگیری شود. معمولاً از AsyncTask در اندروید استفاده میشود یا میتوانید از Threads و Handlers نیز استفاده کنید.
- مدیریت خطاها:
- برنامه باید به درستی با خطاها برخورد کند. این شامل انجام عملیات بازیابی (retry) در صورت خطا، نمایش پیامهای خطا به کاربر و گزارش خطاها به سرور میشود.
۱۰- دهمین مرحله در نقشه راه برنامه نویس اندروید: آشنایی با مفاهیم متقابل (MVVM یا MVP)
MVVM (Model-View-ViewModel) و MVP (Model-View-Presenter) دو الگوی معماری هستند که برای سازماندهی کد در برنامههای اندروید (و دیگر پلتفرمها) استفاده میشوند. این الگوها کمک میکنند تا کد به شکل سازماندهیتر و قابل تستتری تدوین شود.
- انتخاب بین MVVM و MVP به میزان تجربه شما و نیازهای پروژه بستگی دارد.
- در حال حاضر، MVVM با استفاده از Android Architecture Components (ViewModel و LiveData) برای برنامهنویسان اندروید پرطرفدارتر شده است.
- هر دو الگوی MVVM و MVP میتوانند بهبود قابلیت تستپذیری و قابلیت توسعهپذیری کد را بهبود ببخشند.
۱۱- یازدهمین مرحله در نقشه راه برنامه نویس اندروید: پیادهسازی منطق تجاری (Business Logic)
پیادهسازی منطق تجاری (Business Logic) یکی از مراحل مهم در توسعه یک اپلیکیشن است. منطق تجاری به تمامی قوانین، عملکردها و مسائلی که برنامه به منظور انجام وظایف خود نیاز دارد، اطلاق میشود. این قسمت از برنامه مسئولیتهایی مانند محاسبات، اعتبارسنجی دادهها، مدیریت جریان کار، و بیشتر را بر عهده دارد.
۱۲- دوازدهمین مرحله در نقشه راه برنامه نویسی اندروید: آشنایی با Google Play Console
Google Play Console یک پلتفرم توسعهدهندگان است که توسط گوگل ارائه میشود و برای منتشر کردن و مدیریت اپلیکیشنها در فروشگاه Google Play مورد استفاده قرار میگیرد. این ابزار امکانات زیادی برای توسعهدهندگان ارائه میدهد تا بتوانند عملکرد، امنیت، و تجربه کاربری اپلیکیشنهای خود را بهبود بخشند. در زیر به برخی از اصلیترین ویژگیهای Google Play Console اشاره شده است:
۱. آمار و تحلیل:
- Google Play Console به شما اطلاعات دقیقی در مورد تعداد نصبها، بازدیدها، امتیازها و بازخوردها از کاربران فراهم میکند. این امکان به شما کمک میکند تا فعالیت کاربران را بررسی و بهبودهای لازم را اعمال کنید.
۲. مدیریت نسخهها و بهروزرسانیها:
- شما میتوانید نسخههای مختلف اپلیکیشن خود را ایجاد کرده و در Google Play منتشر کنید. همچنین، میتوانید بهروزرسانیهای جدید را برای کاربران عرضه کنید.
۳. تنظیمات قیمتگذاری و خریدهای درونبرنامهای:
- شما میتوانید قیمتهای محصولات درونبرنامهای را تنظیم کرده و مدیریت پرداختها را انجام دهید.
۴. مدیریت محتوای داراییها:
- Google Play Console به شما این امکان را میدهد تا آیکون، اسکرینشاتها، تصاویر تبلیغاتی و سایر داراییهای مربوط به اپلیکیشن خود را مدیریت کنید.
۵. پشتیبانی از پروژههای A/B Testing:
- با استفاده از A/B Testing میتوانید نسخههای مختلف اپلیکیشن را برای یک گروه محدود از کاربران منتشر کنید و عملکرد آنها را مقایسه کنید.
۶. گزارشدهی درآمد:
- این امکان به شما اطلاعات درآمد از فروش اپلیکیشن، خریدهای درونبرنامهای و تبلیغات را فراهم میکند.
۷. استفاده از Google Play Developer API:
- Google Play Console امکان استفاده از Google Play Developer API را نیز فراهم میکند که به شما این امکان را میدهد که از طریق برنامهنویسی توسعه دهندگان به اطلاعات و امکانات موجود در Google Play Console دسترسی پیدا کنید.
۸. تعیین سطوح دسترسی:
- Google Play Console به شما این امکان را میدهد تا مدیران و توسعهدهندگان مختلف را به عنوان کاربران مختلف به پروژه خود اضافه کنید و سطوح دسترسی آنها را مشخص کنید.
۹. پشتیبانی از ترجمه و لوکالیزیشن:
- Google Play Console امکاناتی را برای مدیریت ترجمهها و لوکالیزیشن ارائه میدهد تا بتوانید اپلیکیشن خود را برای بازارهای مختلف جهانی مطابقت دهید.
Google Play Console به توسعهدهندگان امکانات بسیاری را برای مدیریت و بهبود عملکرد اپلیکیشنها ارائه میدهد. این ابزار بسیار حیاتی برای موفقیت یک اپلیکیشن در Google Play است.
۱۳- یازدهمین مرحله در نقشه راه برنامه نویسی اندروید: آشنایی با مسائل امنیتی
امنیت در برنامهنویسی اندروید یکی از اولویتهای اساسی است. برنامهنویسان باید از مسائل امنیتی مختلف آگاه باشند تا بتوانند از حملات مختلف به اطلاعات و سیستمهای کاربران جلوگیری کنند.
نکته: این نقشه راه تنها یک راهنمای کلی است و میتوانید آن را براساس نیازها و منابع خود تغییر دهید. همچنین، ممکن است نیاز به یادگیری تکنولوژیها و ابزارهای جدیدی که در زمان نگارش این پاسخ وجود نداشتهاند، داشته باشید. برای همین، همیشه بهروزرسانی و آشنایی با مستندات رسمی و منابع آموزشی جدید در حوزه برنامهنویسی اندروید مفید است.
با ایندوره متخصص اندروید از صفر تا صد طراحی اپلیکیشن را یاد بگیرید و وارد بازار کار اندروید شوید.
توضیحات کلی دوره متخصص اندروید :
- دوره جامع متخصص اندروید نیاز به پیش نیاز ندارد و از پایه و سطح صفر همه چیز خط به خط آموزش داده می شود.
- این پک آموزش برنامه نویسی اندروید شامل بخش های مختلفی است که در همین صفحه در مورد آنها توضیحات کامل داده شده است.
- از ابتدای ثبت نام در دوره تا انتها تیم مشاورین و متخصصین ما در کنار شما بوده و علاوه بر رفع اشکالات و ایرادات شما برنامه ریزی کامل را به شما ارائه می دهند.
- امکان ارتباط مستقیم با استاد در این دوره برای دانشجویان وجود دارد.
- پشتیبانی از زمان ثبت نام آغاز شده و به مدت ۱۲ ماه ادامه دارد.
- این پکیج برنامه نویسی اندروید حرفه ای برای اولین بار و فقط در وبسایت الکامکو تهیه و ساخته شده است.